Sunday, 13 July 2014

Budak Nakal Memang Macam Tu..

"Fuhh tangkal balik pintuu, budak nakal memang macam tu !"

Pernah dengar tak benda ni ?

Hehehee rilex..ini bukan jampi serampah ke hapee ye..

Ini hanya rekaan semata-mata..

Dulu, masa saya kecik2..nakal sangat ! Hahaa..

Ade satu hari tu, ayah saya larang saya main lari2 kot..tapii saya degil...lariii jugakkk.. Lepastuuu, terjatuhh..berdarah lutut.

Haaa..ape lagi, nangis laa kiteee.. Ayah pun datang..bising2..potpetpotpet ~

Sambil2 ayah cuci luka kite, nak meredakan tangisan kite tu,
Ayah pun cakap ayat tu..hehe lepas tu ayah kata, "haa ok da sembuh..x moh nangis lagi"

Saya pun senyum ehehehehee =)

Bila usia makin dewasa, and bakal bergelar mama ni,

Baruu faham kenapa ayah buat macam tu...

Budak degil ni, makin kite kata jangan makinn laa diorg nak buat kan.. Untuk pembelajaran mereka, biarkan aje mereka rasa.. Nanti bila dah sakit, baru tahu kenapa org dewasa ni melarang sesuatu perkara tu... *sel2 otak sedang berhubung kononnyaa

Sama jugak dengan sesiapa saja yang x nak dengar nasihat kite selepas nak naik berbuih mulut ni potpetpotpet benda yang sama kan...jalan akhir nya, biarkan aje.

Esok lusa, bila dia sedar baruu dia akan terfikir betul jugak apa yang kite ckp tu kan...


p/s : ingat lah orang yang tersayang.. =)

No comments:

Post a Comment